امروزه نه تنها سازمانهای تجاری بلکه سازمانهای آموزشی نیز به مقوله اجتماعات کاری علاقهمندند. یک اجتماع کاری، محدودهای از افراد است که توسط روابط غیررسمی تجربیات خود را انتقال میدهند. در سالهای اخیر، محققان بسیاری در تحقیقات خود به موضوع اجتماعات کاری پرداختهاند و برمبنای اهداف تحقیقاتی خود، مجموعهای از عوامل را به عنوان عوامل موفقیت اجتماعات کاری برشمردهاند. در تحقیق حاضر، سعی بر آن است که با مرور موثرترین تحقیقات صورت گرفته در سالهای اخیر، عوامل موفقیت اجتماعات کاری دستهبندی و تأثیر این عوامل بر دانشگاهها بهعنوان یک سازمان آموزشی بررسی گردد. براین اساس، یافتههای تحقیق بیانگر این است که در میان عوامل موفقیت اجتماعات کاری، عامل سازمان، بهینهسازی تعاملات، زیرساخت مناسب، ابزارهای حمایتی، سیاستهای کلان و حمایت سازمانی بیشترین تاثیر را بر موفقیت اجتماعات کاری دارند. این تحقیق میتواند کمک شایانی به تسهیل فرآیند تشکیل اجتماعات کاری و موفقیت آنها در دانشگاهها با توجه به عوامل شناخته شده نماید و به تبع آن دانشگاهها را از مزایای حاصل از اجتماعات کاری برخوردار سازد.