@article { author = {}, title = {}, journal = {Journal of Human Resource Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {1-18}, year = {2012}, publisher = {Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2783-0624}, eissn = {2783-0624}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی عوامل موفقیت دورکاری؛ مطالعه موردی در سازمان کار و امور اجتماعی}, abstract_fa = {روش‌های شغلی معمول به‌واسطه تغییر فناوری، به‌سرعت در حال ادغام شدن هستند. اینترنت و دیگر فناوری‌ها، این امکان را به‌وجود آورده است که کارهای گروهی بدون محدودیت جغرافیایی، سازماندهی شوند. چنین شیوه‌ای از کار توزیع شده، که به‌مدد فناوری‌های جدید اطلاعاتی و ارتباطی ممکن شده است، با عنوان کلی دورکاری شهرت یافته است. هدف از این تحقیق شناسایی و بررسی عوامل موفقیت دورکاری در سازمان کار و امور اجتماعی می‌باشد. این پژوهش بر مبنای نه فرضیه بنا شده است که سه عامل حمایت، ارتباطات و اعتماد را در سه سطح مدیریت، سازمانی و فردی مورد بررسی قرار می‌دهد. با استفاده از روش تحقیق توصیفی-پیمایشی نمونه‌ای متشکل از 92 نفر از کارکنان با استفاده از آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق با استفاده از روش مطالعات ساختاری حاکی از عدم تاثیر متغیر حمایت سازمانی و حمایت مدیریت و تاثیر سایر متغیرها است. در پایان، بر اساس یافته‌های تحقیق پیشنهاداتی ارائه شده است.}, keywords_fa = {موفقیت دورکاری,حمایت,ارتباطات و اعتماد}, url = {http://www.jhrs.ir/article_66371.html}, eprint = {http://www.jhrs.ir/article_66371_6f621e7434882b7005b130e5c763da8f.pdf} } @article { author = {}, title = {}, journal = {Journal of Human Resource Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {19-36}, year = {2012}, publisher = {Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2783-0624}, eissn = {2783-0624}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تاثیر آموزش مقدماتی رسته‌ای بر توانمندی روانشناختی دانش‌آموختگان رشته مدیریت؛ مطالعه موردی}, abstract_fa = {با توجه به جایگاه آموزش در بین نیروهای نظامی کشور و نقش آن در توانمند‌سازی روانشناختی کارکنان، این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش‌های دوره مقدماتی رسته‌ای بر توانمندی روانشناختی دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه شهید ستاری انجام گردید. این مطالعه به‌صورت تجربی روی 74 نفر از دانشجویان رشته مدیریت ورودی سال 1387 دانشگاه شهید ستاری انجام شد. داده‌ها به‌صورت پیش‌آزمون و پس‌آزمون بر اساس پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر و میشرا  اقتباس گردید. توانمندسازی روانشناختی بر اساس 5 مولفه شایستگی، موثر بودن، معنی‌دار بودن، اعتماد و خودمختاری اندازه‌گیری شد. داده‌ها با استفاده از آزمون مقایسه زوجی (تی استودنت) و با نرم افزار Spss18 تحلیل شد. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش‌های دوره مقدماتی رسته‌ای با معناداری قابل قبول بر توانمندسازی روانشناختی دانشجویان تاثیرگذار است و لذا فرضیه اصلی و چهار مورد از فرضیه‌های فرعی مرتبط با مولفه‌های احساس شایستگی، موثر بودن، معنی‌دار بودن شغل و خود مختاری به غیر از مولفه اعتماد تایید شد. در پایان بر اساس یافته‌های تحقیق، پیشنهاداتی ارائه شده است.}, keywords_fa = {توانمندسازی روانشناختی,شایستگی,موثربودن,معنی‌دار بودن شغل,اعتماد,خودمختاری}, url = {http://www.jhrs.ir/article_66372.html}, eprint = {http://www.jhrs.ir/article_66372_30c57ddf85acc89a7d9de64628e1d914.pdf} } @article { author = {}, title = {}, journal = {Journal of Human Resource Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {37-58}, year = {2012}, publisher = {Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2783-0624}, eissn = {2783-0624}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تاثیر ویژگی‌های فرهنگ سازمانی بر استقرار سیستم دورکاری}, abstract_fa = {در عصر فراصنعتی که به «عصر عدم اطمینان‌ها» معروف است، شکل متداول کار سنتی در هم ریخته است. ظهور فناوری‌های نوین و بروز تحولات گسترده در زمینه‌های اجتماعی و روانشناختی، نظمی نوین را برای آینده کار پیش‌بینی می‌کند که بر اساس آن مزایای عدیده‌ای برای افراد، سازمان‌ها، جامعه و محیط به‌دنبال خواهد داشت. دورکاری به‌عنوان شکل جدیدی از انجام کار در این عصر، شیوه‌ای است که به شاغل اجازه می‌دهد بدون نیاز به حضور در اداره و محل‌های سنتی کار و با تکیه بر فناوری اطلاعات، تکالیف و وظایف ‌حرفه‌ای خود را با انعطاف‌پذیری بیشتری انجام دهد. اگرچه گرایش به استقرار سیستم دورکاری در فضا و محیط‌های کاری کنونی، برای تمامی سازمان‌ها امری اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد اما باید نقش و تأثیر عوامل متعددی از قبیل فناوری اطلاعات، دانش کارکنان و فرهنگ سازمانی را در ایجاد این گرایش مورد توجه قرار داد. تحقیق حاضر، بر اساس داده‌های جمع آوری شده از نمونه‌ای متشکل از 60 نفر از کلیه کارکنان شاغل در آموزش و پرورش شهر شیراز، به‌دنبال بررسی تاثیر ویژگی‌های فرهنگ سازمانی بر دورکاری در نیمه اول سال 1390 است. یافته‌ها نشان می‌دهد که متغیرهای خود کنترلی، خلاقیت و کنترل رسمی بیشترین تاثیر را بر استقرار سیستم دورکاری دارند و در مقابل متغیرهای پاداش، ریسک‌پذیری دارای کمترین تاثیر می‌باشند. به‌طورکلی می‌توان بیان نمود؛ فرهنگ سازمانی، بر استقرار سیستم دورکاری، تأثیر‌گذار است.}, keywords_fa = {فرهنگ,فرهنگ سازمانی,دورکاری,تاثیر فرهنگ سازمانی بر دورکاری}, url = {http://www.jhrs.ir/article_66373.html}, eprint = {http://www.jhrs.ir/article_66373_9d6258fe824c721c57b5b196564a62be.pdf} } @article { author = {}, title = {}, journal = {Journal of Human Resource Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {59-78}, year = {2012}, publisher = {Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2783-0624}, eissn = {2783-0624}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی رابطه‌ ویژگی‌های سازمان یادگیرنده و اثربخشی کارکنان در وزارت کار و امور اجتماعی}, abstract_fa = {هدف اصلی این مقاله بررسی رابطه‌ ویژگی‌های سازمان یادگیرنده و اثربخشی کارکنان در وزارت کار و امور اجتماعی «قبل از ادغام با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «است. جامعه آماری تحقیق کارکنان وزارت کار و امور اجتماعی قبل از ادغام با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌باشد که در زمان اجرای تحقیق 663 نفر بودند که با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، نمونه‌ای ٢۴٣ نفری انتخاب گردید. ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه‌ای محقق ساخته است. اعتبار آن از نظر اساتید مدیریت، خبرگان و صاحب‌نظران و مدیران و کارشناسان متخصص تایید گردید. داده‌های جمع‌آوری ‌شده با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت؛ بر اساس نتایج حاصله، ۴فرضیه تأیید و یک فرضیه رد شد. این نتیجه حاکی از وجود رابطه معنادار بین مهارت‌های شخصی، آرمان مشترک، تفکر سیستمی ‌و الگوهای ذهنی کارکنان با اثربخشی آنان است. آزمون فرضیه اصلی تحقیق نیز وجود رابطه بین ویژگی‌های سازمان یادگیرنده و اثربخشی کارکنان در سازمان یاد شده را مورد تأیید قرار داد. در پایان، پیشنهاداتی درباره برنامه‌هایی برای افزایش سطح اثربخشی کارکنان  به‌منظور ترویج مفاهیم سازمان یادگیرنده و تقویت فرهنگ حمایت از آن ارائه شده است.}, keywords_fa = {سازمان یادگیرنده,اثربخشی کارکنان,مهارت فردی,تفکر سیستمی,الگوهای ذهنی}, url = {http://www.jhrs.ir/article_66374.html}, eprint = {http://www.jhrs.ir/article_66374_41d521c0a30f09987bf21ccc392b26f1.pdf} } @article { author = {}, title = {}, journal = {Journal of Human Resource Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {79-98}, year = {2012}, publisher = {Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2783-0624}, eissn = {2783-0624}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند فروشگاه اتکا و رضایت مشتریان آن}, abstract_fa = {در پژوهش حاضر، به‌بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند فروشگاه اتکا و رضایت مشتریان آن پرداخته شد. سوال اصلی پژوهش حاضر عبارت است از این‌که چه رابطه‌ای بین ارزش ویژه برند فروشگاه اتکا و رضایت مشتریان آن وجود دارد؟ بر این اساس، تعداد 385 پرسشنامه به‌روش نمونه‌گیری تصادفی بین شاغلین و خانواده‌های آنان در یکی از یگان‌های شهر تهران توزیع گردید و  تعداد 358 پرسشنامه، توسط SPSS آنالیز گردید. نتایج نشان داد که میزان همبستگی بین این دو متغیر اصلی پژوهش، در سطح معناداری 01/0، برابر با 646/0 می‌باشد. آماره‌های توصیفی پژوهش، بیان‌گر آن است که اولویت‌بندی ابعاد رضایت مشتری، به‌ترتیب شامل معیار‌های حمایت از مشتری، اخلاق و روابط، کیفیت واقعی محصول، محیط و هزینه است. همچنین اولویت‌بندی ابعاد ارزش ویژه برند نیز، به‌ترتیب شامل معیار‌های آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند و تداعی برند می‌باشد. نتایج حاصل از جدول رگرسیون نشان می‌دهد رگرسیون خطی تداعی برند، وفاداری به برند، آگاهی از برند و کیفیت ادراک شده، به تنهایی حدود 38% از کل تغییرات رضایت مشتری را توجیه می‌کنند و مابقی، سهم سایر متغیر‌هاست.}, keywords_fa = {ارزش ویژه برند,اتکا,رضایت مشتری,وفاداری به برند,تداعی برند,کیفیت ادراک شده,آگاهی از برند}, url = {http://www.jhrs.ir/article_66375.html}, eprint = {http://www.jhrs.ir/article_66375_99b9aaeb820db8cc62f5ff792ab45ee2.pdf} } @article { author = {}, title = {}, journal = {Journal of Human Resource Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {99-112}, year = {2012}, publisher = {Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2783-0624}, eissn = {2783-0624}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {چند‌رسانه‌ای نمودن آموزش خلبانی دانشگاه هوایی شهید ستاری؛ راه‌کارها و چالش‌ها}, abstract_fa = {فناوری اطلاعات را می‌توان به‌عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارایی آموزش مورد استفاده قرار داد. توسعه روزافزون ابزارهای مبتنی بر این فناوری‌ها و سرعت فراوان تطبیق آن با نیازمندی‌های انسان، موجب شده است تا شکل جدیدی از محیط یادگیری خلاق، فعال و فراگیر ایجاد شود. ضرورت گنجاندن آموزش‌های چندرسانه‌ای در آموزش نظامی مانند سایر نظام‌های آموزشی، بر کسی پوشیده نیست. یادگیری ترکیبی می‌تواند به شیوه‌های گوناگون برای درک بهتر اطلاعات دیداری در کتاب‌های تخصصی از قبیل آلات دقیق پروازی مورد استفاده قرار گیرد. سوال اصلی مقاله حاضر آن است که راه کارها و چالش‌های استفاده از ابزارهای چند‌رسانه‌ای در متون آموزش خلبانی دانشگاه هوایی شهید ستاری کدامند؟ جامعه آماری پژوهش کلیه اساتید دانشکده پرواز دانشگاه هوایی شهید ستاری است. روش گردآوری داده‌ها پرسشنامه حضوری بوده و از روش تحقیق توصیفی- میدانی استفاده شده است. نتایج مقاله حاکی از لزوم بازنگری در روش کنونی تدریس دانشجویان خلبانی و استفاده از فناوری نوین از جمله چند‌رسانه‌ای‌ها است.}, keywords_fa = {چند‌رسانه‌ای,آموزش خلبانی,یادگیری ترکیبی}, url = {http://www.jhrs.ir/article_66376.html}, eprint = {http://www.jhrs.ir/article_66376_2039fd8de5cb45e92ecbbbf3ae73a553.pdf} } @article { author = {}, title = {}, journal = {Journal of Human Resource Management}, volume = {2}, number = {2}, pages = {113-131}, year = {2012}, publisher = {Shahid Sattari Aeronautical University}, issn = {2783-0624}, eissn = {2783-0624}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {شناسایی بررسی تاثیر نگرش نسبت به دورکاری بر پذیرش آن از سوی کارکنان}, abstract_fa = {به‌واسطة پیشرفت علوم‌ مختلف و به‌خصوص فناوری ‌اطلاعات، گسترش شبکه‌های ارتباطاتی و مخابراتی و افزایش میزان نفوذ رایانه‌های شخصی در میان مردم اثربخشی روش‌های ‌سنتی‌کاری روزبه‌روز در حال کاهش است. با این وجود مهمترین عامل برای نهادینه شدن دورکاری، پذیرش آن از سوی استفاده کنندگان است. بر این اساس سوال اساسی تحقیق حاضر عبارت است از اینکه آیا نگرش کارکنان نسبت به دورکاری بر پذیرش آن از سوی آنان تاثیر دارد؟ این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است که در آن با گردآوری و تجزیه و تحلیل 110 پرسشنامه، تاثیر نگرش افراد نسبت به دورکاری بر پذیرش آن از دیدگاه کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس مدل تحقیق عوامل موثر بر پذیرش دورکاری در سه سطح فردی، سازمانی و اجتماعی دسته‌بندی و در قالب مزایا و مضرات هر سطح بررسی شد. نتایج بررسی‌ها با استفاده از آزمون همبستگی نشان می‌دهد که بین نگرش کارکنان نسبت به دورکاری و پذیرش آن رابطه معنادار و مثبت وجود دارد.}, keywords_fa = {دورکاری,نگرش,پذیرش دورکاری}, url = {http://www.jhrs.ir/article_66377.html}, eprint = {http://www.jhrs.ir/article_66377_0dd8b2031022f458b8ec5e5a7a961ed4.pdf} }