TY - JOUR ID - 84947 TI - رابطه بین قابلیت یادگیری بازار با کارآفرینی سازمانی و نوآوری سازمانی. JO - مطالعات منابع انسانی JA - JHRS LA - fa SN - AU - رحیمی, ابراهیم AU - عباسی رستمی, نجیبه AU - صفری شاد, فرانک AU - نوروزی, مهدی AD - دکترای مدیریت منابع انسانی و عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای AD - دانش آموخته کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران. AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد، ایران. AD - دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایران. Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 8 IS - 4 SP - 87 EP - 106 KW - قابلیت یادگیری بازار KW - کارآفرینی سازمانی KW - نوآوری سازمانی DO - N2 - کارآفرینی و نوآوری اساس و بسترساز تغییر و تحول و دگرگونی است. سازمان‌ها از طریق قابلیت یادگیری بازار می‌توانند نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را شناسایی کنند و بر اساس آن به کارآفرینی سازمانی و نوآوری در محصولات خود می‌پردازند؛ بنابراین، هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین قابلیت یادگیری بازار با کارآفرینی سازمانی و نوآوری سازمانی است. روش‌شناسی پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 100 نفر از مدیران شرکت‌های سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان است که با استفاده از جدول مورگان تعداد 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون رگرسیون استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که بین قابلیت یادگیری بازار و کارآفرینی سازمانی و نوآوری سازمانی رابطه معنادار و خطی وجود دارد. همچنین بین کارآفرینی سازمانی و نوآوری سازمانی نیز رابطه خطی و معنادار مشاهده شده است. UR - http://www.jhrs.ir/article_84947.html L1 - http://www.jhrs.ir/article_84947_fc6b70bbc2db99b4e260d19c8927094b.pdf ER -