پورنقی، رؤیا. نعمتی انارکی، لیلا (1393) روند پژوهش در حوزه ترجمان دانش، مطالعات دانش شناسی، سال اول، شماره یک، زمستان 93
تاج الدینی، اورانوس. اعظمی، محمد. سادات موسوی، علی (1395) سیر تبدیل ایده به پدیده در علوم انسانی ایران، مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 27 (4)، 83-104
دهقانی، مسعود. یعقوبی، نورمحمد. موغلی، علیرضا. وظیفه، زهرا (1397) ارائه مدل جامع عوامل مؤثر بر استقرار اثربخش مدیریت دانش، فصلنامه علمی– پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال دهم، شماره 1، بهار 98، پیاپی
رفیعی، محسن. نائینی، مجید. غلامیان، سیما. باقری، کلثوم (1395) بررسی تطبیقی تأمین منابع مالی دانشگاهها در ایران و سایر کشورهای جهان، اولین کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران، قم، دبیرخانه دائمی کنفرانس
زارعی محمودآبادی، محمد. طحاری مهرجردی، محمدحسین. مهدویان، علیرضا (1392) ارزیابی فعالیتهای تحقیق و توسعه در ایران: رویکرد تحلیل پوششی دادهها. مجله مدیریت صنعتی، دوره6، شماره1، بهار 93
فتحیان، محمد. شفیعا، محمدعلی. امجدی، ایزد (1396) عوامل مؤثر بر فرآیند انتقال دانش توسط ایرانیان دانش آموخته در کشورهای توسعه یافته، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره پنجم، شماره 2، پاییز
قاسمی پیر بلوطی، اکبر. امیری، ایوب. محمدزاده مهنه، حمیدرضا (1398) مدیریت دانش در سازمانهای امروزی، فصلنامه علمی ترویجی مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی. سال دوازدهم، شماره 47، پاییز 1398
گل محمدی، زهرا (1392) انتقال دانش سلامت، مجله تصویر سلامت، دوره 4، شماره 4
مهستی جویباری، لیلا. ثناگو، اکرم. یوسفی پور، محدثه (1391) ترجمان دانش و کاربردی کردن تحقیقات، راهکاری جهت افزایش عملکرد پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی، مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، سال 1، شماره 1، بهار
نعیمایی عالی، یوسف. حسن پور، حسینعلی. مغان، مهدی. ممبینی، جهانبخش. امامیان، سهیل (1393) الگوی ترجمه دانش از تحقیقات تا صنعت مطالعه موردی: یکی از مراکس تحقیقاتی صنایع دفاعی، فصلنامه رشد فناوری، سال دهم، شماره 40، پاییز 1393
یزدی زاده، بهاره. مجدزاده، سیدرضا (1388) مروری کوتاه: چگونه میتوان بهره برداری دانش حاصل از پژوهش را از طریق مجلات علوم پزشکی افزایش داد؟، نشریه دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران (نشریه پرستاری ایران)، دوره22، شماره61، دی ماه 1388، ص 94-95
مرکز پژوهشی مطالعات راهبردی توسعه (۱۳۹۸). علم آن سوی حباب سازی ها. ۳۱ فروردین. بازیابی شده از:
Arjomand, S.L. (2010). Research Use and Its Impact on Secondary Education: Take-Up of Different Knowledge Mobilization Strategies. A Thesis submitted in conformity with the requirements for the degree of Master of Education Graduate Department of Theory and Policy Studies Ontario Institute for Studies in Education University of Toronto.
Bayley, J. E., Phipps, D., Batac, M., & Stevens, E. (2018). Development of a framework for knowledge mobilisation and impact competencies. Evidence & Policy: A Journal of Research, Debate and Practice, 14(4), 725-738.
Bettiga, D., & Ciccullo, F. (2019). Co-creation with customers and suppliers: an exploratory study. Business Process Management Journal, 25(2), 250-270.
Briscoe, P., Pollock, K. E., Campbell, C., & Carr-Harris, S. (2015). Finding the sweet spot: Network structures and processes for increased knowledge mobilization. Brock Education Journal, 25(1), 19.
Campbell, C., Pollock, K., Briscoe, P., Carr-Harris, S. & Tuters, S. (2017). Developing a knowledge network for applied education research to mobilise evidence in and for educational practice, Educational Research, 59(2), 209-227.
Chan, L., Cuplinskas, D., Eisen, M., Friend, F., Genova, Y., Guédon, J. C., ... & La Manna, M. (2002). Budapest open access initiative. 14 February. Retrieved from:
https://www.budapestopenaccessinitiative.org.
Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and psychological measurement, 20(1), 37-46.
Cooper, A. (2014). Knowledge mobilisation in education across Canada: A cross-case analysis of 44/research brokering organisations. Evidence & Policy: A Journal of Research, Debate and Practice,10(1), 29–59.
Cooper, A., Klinger, D. A., & McAdie, P. (2017). What do teachers need? An exploration of evidence-informed practice for classroom assessment in Ontario. Educational research, 59(2), 190-208.
Cooper, A., Rodway, J., & Read, R. (2018). Knowledge mobilization practices of educational researchers across Canada. The Canadian Journal of Higher Education, 48(1), 1-21.
Davis, D., Davis, M. E., Jadad, A., Perrier, L., Rath, D., Ryan, D., & Zwarenstein, M. (2003). The case for knowledge translation: shortening the journey from evidence to effect. Bmj, 327(7405), 33-35
Ingen, S. and Ariew, S. (2015). Making the invisible visible: Preparing preservice teachers for first steps in linking research to practice. Teaching and Teacher Education, 51, 182-190.
Keen, P.G.W. (2006). Knowledge mobilization: The challenge for information professionals. In C. Khoo, D. Singh & A.S. Chaudhry (Eds.), Proceedings of the Asia-Pacific Conference on Library & Information Education & Practice 2006 (A-LIEP 2006), Singapore, 3-6 April 2006 (pp. 1-9). Singapore: School of Communication & Information, Nanyang Technological University.
Kefela, Ghirmai. T (2010). Knowledge-Based Economy and Society Has Become a Vital Commodity to Countries. International Journal of Educational Research and Technology, 1(2), 68 – 75.
Landry, R., Amara, N., & Lamari, M. (2001). Climbing the ladder of research utilization: Evidence from social science research. Science Communication, 22(4), 396-422.
La Velle, L. & Flores, M. A. (2018). Perspectives on evidence- based knowledge for teachers: acquisition, mobilisation and utilisation. Journal of Education for Teaching, 44:5, 524-538.
Levin, B. (2008). Thinking about knowledge mobilization. In an invitational symposium sponsored by the Canadian Council on Learning and the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada, May (pp. 15-18).
Liu, R., Ding, X. H., Yang, Z., Wu, J., & Yang, J. (2020). Media Selection in Knowledge Transfer: A Decision Model. Journal of Global Information Management (JGIM), 28(1), 86-102.
Malin, J. R., Brown, C., & Trubceac, A. (2020). Educational brokerage and knowledge mobilization in the United States: Who, what, why, how? In J. R. Malin and C. Brown (Eds.), The role of knowledge brokers in education: Connecting the dots between research and practice (pp. 13-26). New York, NY: Routledge.
Martínez-Cañas, R., Ruiz-Palomino, P.,
Linuesa-Langreo,
J. & Blázquez-Resino, J.J. (2016). Consumer Participation in Co-creation: An Enlightening Model of Causes and Effects Based on Ethical Values and Transcendent Motives.
Front Psychol., 26, 7, 793.
Office of Vice-President, Research & Innovation (2016). Intro to Knowledge Mobilization Strategies & Tools. Ryerson University. 15 October. Retrieve from: https://www.ryerson.ca/.
Open Access Journals (2020).
Open Access Journals through its novel initiative is committed to bring forth genuine and reliable scientific contributions to the relevant community. 6 January. Retrieved from:
https://www.openaccessjournals.com/.
Phipps, D. J., & Shapson, S. (2009). Knowledge mobilisation builds local research collaborations for social innovation. Evidence & Policy: A Journal of Research, Debate and Practice, 5(3), 211–227.
Ratkovic, S. Spencer, T. Mogadime, D. (2016). Knowledge Mobilization in Canadian Educational Research: Identifying Current Developments and Future Directions, Brock Education Journal, 25 (1), Fall 2015.
Ritzen J. (2020) Making Ideas Work for Society: University Cooperation in Knowledge Transfer. In: AI-Youbi A., Zahed A., Tierney W. (eds) Successful Global Collaborations in Higher Education Institutions. Springer, Cham. (Pp. 51-62).
Sandelowski, M. & Barros, J. (2007). Handbook for synthesizing qualitative research. Springer publishing company, New York.
Shailes, S. (2017). Plain-language summaries of research: something for everyone. ELife, 6, e25411.
Toomey, A. H. (2016). What happens at the gap between knowledge and practice? Spaces of encounter and misencounter between environmental scientists and local people. Ecology and Society, 21(2).
Younie, S., Sá, C., Li, S. X., & Faubert, B. (2011). Faculties of education and institutional strategies for knowledge mobilization: An exploratory study. Higher Education, 61, 501–512.
Younie, S., Audain, J., Eloff, I., Leask, M., Procter, R., and Shelton, C. (2018). Mobilising Knowledge through Global Partnerships to Support Research-informed Teaching: Five Models for Translational Research’,
Journal of Education for Teachinghttps://www.tandfonline.com/toc/cjet20/current Special Issue on Research-informed Knowledge for teaching
Zhang, H., Gupta, S., Sun, W., & Zou, Y. (2020). How social-media-enabled co-creation between customers and the firm drives business value? The perspective of organizational learning and social Capital. Information & Management, 57(3), 103200.
Zimmer, L. (2006). Qualitative meta-synthesis: a question of dialoguing with texts. Journal of Advanced Nursing, 53, 318–31153.