TY - JOUR ID - 65326 TI - تبیین ارتباط اجتماعات کاری و خلق دانش با رویکردی ساختاری؛مطالعه موردی دانشگاه پیام نور. JO - مطالعات منابع انسانی JA - JHRS LA - fa SN - AU - میرجعفری لشکاجانی, سیده معصومه AU - خسرویان, فرنوش AU - اخوان, پیمان AU - بابائیان پور, مرضیه AD - کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه پیام نور تهران، تهران. AD - دانشیار، دانشگاه مالک اشتر، تهران. AD - استادیار، دانشگاه پیام نور، تهران. Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 6 IS - 3 SP - 191 EP - 217 KW - مدیریت دانش KW - خلق دانش؛ اجتماعات کاری؛ عوامل کلیدی موفقیت؛ مدلسازی ساختاری DO - N2 - دانش منبع کسب مزیت رقابتی پایدار محسوب می­شود و به منظور دستیابی سازمان­ها به چنین مزیت رقابتی، خلق دانش می­تواند به عنوان یک فرصت جدید، مورد توجه قرار گیرد. در این تحقیق، اجتماعات کاری به­ عنوان یکی از مهمترین ابزارهای خلق ­دانش در یک سازمان آموزشی مدنظر قرار گرفته­­است.در راستای گسترش و توسعه این مبحث، ابتدا به ­طور جامع و فراگیرانه معیارهای موثر بر اجتماعات کاری با تمرکز بر خلق دانش مشخص و بررسی گردید و در نهایت 18 معیار به عنوان معیارهای موثر بر اجتماعات ­کاری که بر خلق دانش در   سازمان­های آموزشی موثرند، شناسایی گردید و در قالب پرسشنامه­ای، در جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه پیام­نور تهران- شمال توزیع شد و تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار SPSS انجام گرفت. بر مبنای تحلیل­های آماری، عوامل کلیدی موفقیت اجتماعات کاری که در شش گروه" سازمان"، "بهینه­سازی تعاملات"، "زیرساخت مناسب"، "ابزارهای حمایتی"، "استراتژی و اهداف" و "حمایت سازمانی" دسته بندی شدند، تاثیری فزاینده بر فرآیند خلق دانش در مطالعه موردی دارند که تاثیر عوامل "استراتژی و اهداف" و "سازمان" بر خلق دانش بسیار چشمگیرتر است. این تحقیق می تواند راهنمایی برای مراکزی آموزشی باشد تا با تغییراتی در ساختار و اهداف و استراتژی های خود   بتوانند زمینه را برای تسهیل تشکیل اجتماعات کاری و فرایند خلق دانش برای دانشجویان خود فراهم آورند. UR - http://www.jhrs.ir/article_65326.html L1 - http://www.jhrs.ir/article_65326_9b569c7a6caa255b7ecb913bca7a7035.pdf ER -