1
دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
2
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
3
حسابدار دیوان محاسبات کشور، تهران، ایران
چکیده
بهرهمندی سازمان از رویکرد کارآفرینی برای نیل به بقا، رشد و توسعه نیازمند پرورش رفتارهای کارآفرینانه در میان اعضای سازمان است. مدیریت دانش نقش تعیینکنندهای در خلق و کاربرد دانش سازمانی و درنتیجه توسعه ایدهها و رفتارهای خلاقانه و کارآفرینانه دارد؛ و میتواند بهعنوان بستر توانمندساز چنین رفتارهایی عمل کند. از این رو در این پژوهش رابطه بین عوامل سازمانی مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی بررسی و رتبهبندی میشوند. روش تحقیق، پیمایشی و توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را دو کارکنان و مدیران ستادی یکی از بانکهای خصوصی کشور تشکیل میدهند که از میان آنها نمونهای 144 نفری با روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدهاند. یافتههای پژوهش وجود رابطه معنادار میان توانمندسازهای دانش و کارآفرینی سازمانی را تایید کردهاند. بر این مبنا پیشنهادهایی نظری و کاربردی ارایه شده است.
گلرد, پروانه, خلعتبری معظم, مریم, & قاعدی, امیر. (1396). توسعه کارآفرینی سازمانی از طریق توانمندسازهای دانش. فصلنامۀ علمی مطالعات منابع انسانی, 7(1), 187-200.
MLA
پروانه گلرد; مریم خلعتبری معظم; امیر قاعدی. "توسعه کارآفرینی سازمانی از طریق توانمندسازهای دانش". فصلنامۀ علمی مطالعات منابع انسانی, 7, 1, 1396, 187-200.
HARVARD
گلرد, پروانه, خلعتبری معظم, مریم, قاعدی, امیر. (1396). 'توسعه کارآفرینی سازمانی از طریق توانمندسازهای دانش', فصلنامۀ علمی مطالعات منابع انسانی, 7(1), pp. 187-200.
VANCOUVER
گلرد, پروانه, خلعتبری معظم, مریم, قاعدی, امیر. توسعه کارآفرینی سازمانی از طریق توانمندسازهای دانش. فصلنامۀ علمی مطالعات منابع انسانی, 1396; 7(1): 187-200.