اسماعیلی گیوی، حمیدرضا؛ موسوی خطیر، سیدجلال؛ منصوری، علی نظر؛ فضائلی، احمد (1397). شناسایی راهبردهای ارتقای الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت. فصلنامه مدیریت اسلامی، 26 (4)، 51- 77.
امینی، سیدجواد؛ زارع، علی (1397). دلالتپژوهی الگوی ارزشیابی خطمشی بر اساس آموزههای نهجالبلاغه. دوفصلنامه اسلام و مدیریت، 7 (14)، 25- 49.
ایمان، محمدتقی؛ کلاته ساداتی، احمد (1390). بررسی تطبیقی مسئولیت اجتماعی علم در اسلام و غرب. فصلنامه روششناسی علوم انسانی، 17 (69)، 59- 88.
بخاری، محمدبناسماعیل (1391). صحیح البخاری. ترجمه عبدالعلی نوراحراری. تربت جام: نشر شیخالاسلام احمد جام.
برادران حقیر، مریم؛ نورشاهی، نسرین؛ روشن، احمدرضا (1398). مفهومسازی مسئولیت اجتماعی دانشگاه در ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 25 (3)، 1- 26.
بوستانی، حمیدرضا؛ بانشی، عبادالله؛ شاکری، احمد (1396). اولویتبندی مؤلفههای فرهنگ سازمانی از منظر نهجالبلاغه در دانشگاه اسلامی. فصلنامه مدیریت در دانشگاه اسلامی، 6 (1)، 61- 78.
تمیمی آمِدی، عبدالواحد (1410). ﻏﺮﺭﺍﻟﺤﻜﻢ ﻭ ﺩﺭﺭﺍﻟﺤﻜﻢ، تهران: مؤسسه فرهنگی دارالحدیث.
حاجیزاده، مهین؛ آورجه، محیالدین (1393). مسئولیتپذیری اجتماعی در قرآن کریم با تأکید بر دیدگاه علامه طباطبایی در المیزان. دوفصلنامه قرآن در آینه پژوهش، 1 (1)، 123- 156.
حاجیها، زهره؛ سرافزار، بهمن (1393). بررسی رابطه بین مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتها و هزینه حقوق صاحبان سهام در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه پژوهشهای تجربی حسابداری، 4 (14)، 105- 123.
حبیبی، نوید؛ وظیفهدوست جعفری، حسین (1395). مؤلفههای ارتقای مسئولیتپذیری اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 22 (2)، 125- 145.
حکیمی، محمدرضا؛ حکیمی، علی؛ حکیمی، محمد (1395). الحیاه (احمد آرام، مترجم). تهران: دلیل ما.
حمیدیا، بابک؛ میرکمالی، سیدمحمد؛ پورکریمی، جواد؛ رضائیان، علی (1398). طراحی الگوی رهبری دانشگاه اسلامی. فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، 13 (2)، 95- 137.
دانایی فرد، حسن (1395). روششناسی مطالعات دلالت پژوهی در علوم اجتماعی و انسانی: بنیانها، تعاریف، اهمیت، رویکردها و مراحل اجرا. فصلنامه روششناسی علوم انسانی، 22 (86)، 39- 71.
دیالمه، نیکو (1398). شناسایی مؤلفههای شایستگی اساتید اثربخش از منظر آموزههای اسلامی (رویکردی به دانشگاه انقلاب اسلامی). فصلنامه مدیریت در دانشگاه اسلامی، 8 (2)، 295- 314.
رضوانخواه، سلمان؛ صالحى، اکبر؛ سجادی، سیدمرتضى (1399). مسئولیتهای اجتماعی انسان از منظر امام علی با تأکید بر نهجالبلاغه و نقش تعلیم و تربیت در تحقق آنها. فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی، 8 (1)، 8-35.
رونقی، محمدحسین (1398). رابطه اخلاق حرفهای اسلامی و مسئولیتپذیری اجتماعی بر سرمایه اجتماعی. فصلنامه مدیریت اسلامی، 27 (3)، 163- 184.
شریفالرضی، محمدبنحسین (1387). نهجالبلاغه (محمد دشتی، مترجم). قم: نشر الهادی.
طالب نیا، قدرت الله؛ رجب دری، حسین؛ خانی ذلان، امیررضا (1397). بررسی عوامل مؤثر بر مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتها از دیدگاه اسلامی. فصلنامه مدیریت اسلامی، 26 (2)، 183- 211.
عزتی، امیرحسن؛ ترابی، محسن (1399). مؤلفههای تمدن نوین اسلامی و الزامات شکلگیری و ثمرات آن مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری. فصلنامه علمی مدیریت اسلامی، 28 (1)، 75- 96.
عیوضی، علی اشرف (1380). قطرهای از دریا: سیری در اندیشههای امام خمینی درباره دانشگاه اسلامی. فصلنامه مدیریت در دانشگاه اسلامی، 6 (14)، 11- 22.
فروغی، داریوش؛ میرشمس شهشهانی، مرتضی؛ سمیهپور، حسین (1387). نگرش مدیران درباره افشای اطلاعات حسابداری اجتماعی: شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 15 (52)، 55- 70.
فرهادی راد، حمید؛ پارسا، عبدالله؛ شاهی، سکینه؛ بهرامی، مهران (1399). شناسایی و واکاوی مسئولیتهای اجتماعی دانشگاه. فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی، 21، 33- 45.
فیضکاشانی، محمدبنشاه مرتضی (1369). الوافی. مشهد: نشر کتابخانه امام امیرالمومنین علی (ع).
کریمی، رضا (1386). نهجالفصاحه (حسین رداییآملی، مترجم). قم: نشر نسیم حیات.
کوی، لئ تان (1378). آموزشوپرورش: فرهنگها و جوامع. (محمد یمنی، مترجم). تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
مجلسی، محمدباقر (1037)، بحارالانوار. تهران: مؤسسه دارالکتب اسلامیه.
مجلسی، محمدباقر (1351). آسمان و جهان. (محمد باقر کوه کمرهاى، مترجم). تهران: نشراسلامیه.
محمدبنحسن طوسی، ابوجعفر (1068). تهذیب الاحکام، تهران: دار الکتب الاسلامیه.
محمدلو، مسلم؛ اکبری، بنفشه؛ مهدویان پور، الهام (1393). شناسایی مؤلفههای مسئولیت اجتماعی دانشگاهها با استفاده از تکنیک دلفی فازی مطالعه موردی: دانشگاه شیراز. فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، 6 (3)، 161- 192.
محمدی ری شهری، محمد (1384)، میزان الحکمه، تهران: نشر درالحدیث.
یعقوببناسحاق، محمد (1393). الکافی، ترجمه حسین استادولی تهران: نشر دارالثقلین.
یعقوبی، لیلا (1391). بررسی مسئولیتپذیری اجتماعی در آموزههای اسلام و دلالتهای تربیتی آن برای معلمان، به راهنمایی ایراندخت فیاض. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
Abu Bakar, F. & Yusof, M. A. M. (2015). Islamic concept of corporate social responsibility (CSR) from the perspective of CSR players at Bank Islam Malaysia Berhad. Paper presented at the International Conference on Accounting Studies (ICAS): Johor Bahru.
Ahmad, K. (2001). Quality management: Islamic values and implications. In K. Ahmad & A. M.Sadeq (Eds.), Ethics in Business and Management: Islamic and Mainstream Approaches. London: Asean Academic Press Ltd.
Ahmad, S. F. (1995). The ethical responsibility of business: Islamic principles and implications. In Faridi, F.R. (Ed.), Islamic Principles of Business Organization and Management, Qazi Publishers and Distributors: New Delhi.
Aminn, S. J. & Zare, A. (2018). Investigating the implication of the policy evaluation model based on the teachings of Nahj al-Balaghah. Journal of Islam and Management, 7 (14), 25-49. (in Persian)
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research. Qualitative Research, 1(3), 385-405.
Ayala-RodrIguez, N., Barreto, I., Ossandon, G. R., Castro, A. & Moreno, S. (2017). Social transcultural representations about the concept of university social responsibility. Studies in Higher Education, 47 (16), 1-15.
Ayvazi, A. A. (2001). A Study of Imam Khomeini's Thoughts on the Islamic University. Quarterly Journal of Management at Islamic University, 6 (14), 11-22. (in Persian)
Balabanis, G., Phillips, H. C. & Lyall, J. (1998). Corporate social responsibility and economic performance in the top British companies: are they linked? European Business Review, 98 (1), 25-44.
Baradaran Haghir, M. & Noorshahi, N. & Roshan, A R. (2019). The conceptualization of social responsibility of the university in Iran. IRPHE, 25 (3), 1-26. (in Persian)
Boostani, H.R. & Baneshi, E. & Shakeri, A. (2017). Prioritizing the Components of Organizational Culture from the Perspective of Nahjolbalaghe in Islamic University. Journal of Management at Islamic University, 6 (1), 61-78. (in Persian)
Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
Bukhari, M. S. (2012). Sahih Al-Bukhari. (Abdul Ali Nuraharari, Trans.). Torbat Jam: Shaykh al-Islam Ahmad Jam Publishing. (in Persian)
Chapra, M. U. (2008). The Islamic Vision of Development in the Light of Maqasid Al-Shariah. Jeddah. The Islamic Foundation Publication: Leicester.
Cherrington, J. O. & Cherrington, D. J. (1993). A menu of moral issues: one week in the life of the Wall Street Journal. Journal of Business Ethics, 11, 255-265.
Danaeefard, H. (2016). Methodology of implicating studies in social sciences and humanities: Foundations, definitions, importance, approaches and implementation steps. Journal of Humanities Methodology, 22 (86), 39-71. (in Persian)
Dennis, N. & Erdos, G. (1993). Families without fatherhood. The IEA Health and Welfare Unit: London.
Dialameh, N. (2019). Recognizing the Competence Components of Effective University Professors from the Viewpoint of Islamic Guidelines (An Approach Toward Islamic Revolution University). Journal of Management at Islamic University, 8 (2), 295-314.
(in Persian)
Dusuki, A. W., & Abdullah, N. I. (2007). Maqasid al-shariah, maslahah and corporate social responsibility. The American Journal of Islamic Social Sciences, 24 (1), 25-45.
Elasrag, H. (2015). Corporate Social Responsibility: An Islamic Perspective. MPRA Paper, No 67537.
Emaeiligivi, H. R. & Mousavi Khatir, S. J. & Mansouri, A. N. & Faezi, A. (2018). Identifying Strategies for Promoting the Islamic-Iranian Model of Development. Journal of Islamic Management, 26 (4), 51-77. (in Persian)
Ezzati, A. H. & Chahardooli, A. & Torabi, M. (2020). The Components of Modern Islamic Civilization, Requirements for Its Establishment, and Its Benefits in View of of the Supreme Leader. Islamic Management Quarterly, 28 (1), 75-96. (in Persian)
Faizakashani, M. (1990). Alvafi. Mashhad: Publication of the Library of Imam Ali. (in Persian)
Fathadirad, H. & Parsa, A. & Shahi, S. & Bahrami, M. (2020). Identify And Analyze The Social Responsibilities Of The University. Journal of Education in Marine Science, 21, 32-45. (in Persian)
Foroughi, D. & Mirshams Shahshahani, M. & Somayepour, H. (2008). Managements' Perceptions about Social Accounting Information Disclosures: Listed Companies in TSE. Accounting and auditing review, 15 (52), 55-70. (in Persian)
Gomez, L. (2014). The Importance of University Social Responsibility in Hispanic America: A Responsible Trend in Developing Countries In Corporate Social Responsibility and Sustainability. Emerging Trends in Developing Economies, 241-268.
Gyves, S. & O’Higgins, E. (2008). Corporate social responsibility: an avenue for sustainable benefit for society and the firm? Society and Business Review, 3 (3), 207-223.
Habibi, N., Vazifehdust, H., Jafari, P. (2016). Upgrading Islamic Azad University social accountability factors. IRPHE, 22 (2), 125-145. (in Persian)
Hajiha, Z. & Sarfaraz, B. (2014). The Relation between Corporate Social Responsibility and Cost of Equity Capital of Firms Listed in Tehran Stock Exchange. Journal of Experimental Accounting Research, 4 (14), 105-123. (in Persian)
Hajizadeh, M. & Avarjeh, M. (2014). Social responsibility in the Holy Quran with emphasis on the view of Allameh Tabatabai in Al-Mizan. Quran in the mirror of research, 1 (1), 123-156. (in Persian)
Hakimi, M. & Hakimi, A. & Hakimi, M. (2016). Alhayat. Tehran: Dalil -e- ma Publicating.
(in Persian)
Hamidia, B. & Mirkamali, M. & Rezaeian, A. (2019). Designing the Leadership Model of Islamic University. Journal of Strategic Management Thought, 13 (2), 95-137.
(in Persian)
Hanafy, A. & Sallam, H. (2001). Business ethics: An Islamic perspective. In K. Ahmad & A. M.Sadeq (Eds.), Ethics in business and management: Islamic and mainstream approaches (pp. 169-187). Asean Academic Press: London.
Hans, K. & Karl-Josef, K. (1993). A global ethic. the declaration of the parliament of the world’s religions: London.
Ibrahim, N. A., Angelidis, J. P. & Howard, D. P. (2006). Corporate social responsibility: A comparative analysis of perceptions of practicing accountants and accounting students. Journal of business ethics, 66, 157–167.
Iman, M. T. & Kalateh Sadati, A. (2011). Social responsibility of science; A comparative study between Islam and West. Journal of Humanities Methodology, 17 (69), 59-88.
(in Persian)
Izetbegovic, A. A. (1993). Islam between East and West. American Trust Publications: Indianapolis.
Jabbour, C. (2010). Greening of business schools: A systemic view. International Journal of Sustainability in Higher Education, 11 (1), 49-60.
Karima, R., Oshima, Y. & Yamamoto, K. (2006). Identification of subjects for social responsibility education at universities and the present activity at the University of Tokyo. Environmental Sciences, 13 (6), 327-337.
Karimi, R. (2007). Nahj al-fasaha. (Hossein Redaei Ameli, Trans.). Qom: Nasim Hayat Publishing (in Persian).
Kui, L. T. (2008). Education: Cultures and societies. (Mohammad Yamani, Trans.). Tehran: Shahid Beheshti University. (in Persian)
Luo, X. & Homburg, C. (2007). Neglected outcomes of customer satisfaction. Journal of Marketing, 71 (2), 133-149.
Majlisi, M. B. (1628). Baharolanvar. Tehran: Dar al-Kitab al-Islamiya. (in Persian)
Majlisi, M. B. (1972). Sky and the world. Translated by Mohammad Baqir Kuh Kamaraei. Tehran: Islamic Publishing. (in Persian)
Makarem Shirazi, N. (2010). The Holy Quran. Imam Ali School Publicating. (in Persian)
Mohammadi Rey Shahri, M. (2005). Mizan al-Hikmah. Tehran: Dar al-Hadith Publishing.
(in Persian)
Muhamad, R. (2007). Corporate social responsibility: An Islamic perspective. Paper presented at the Global Academy of Business and Economic Research: Bangkok.
Muhammad, A. (1658). Tahdhib al-Ahkam. Tehran: Dar al-Kitab al-Islamiya. (in Persian)
Muhammadlu, M. & Akbari, V. & Mahdavianpour, E. (2014). Identifying Social Responsibility in Universities (USR) Using Fuzzy Delphi. Case study: Shiraz University. Journal of Iranian Higher Education, 6 (3), 161-192. (in Persian)
Panapanaan, V., Linnanen, L., Karvonen, M. & Phan, V. (2003). Road mapping corporate social responsibility in Finnish companies. Journal of Business Ethics, 44 (2), 133–148.
Parvez, Z. & Ahmed, P. (2004). An Islamic perspective on the lack of social responsibility in business organizations. Dissertation Submitted to Wolverhampton University.
Platonova, E. (2013). Corporate Social Responsibility from an Islamic Moral Economy Perspective: A Literature Survey. Afro Eurasian Studies, 2 (1 & 2), 272-297.
Qutb, M. (1985). Islam & the modern materialistic thought. Delhi, Hindustan Publications.
Rezvankhah, S. & Salehi, A. & Sajjadi, M. (2020). Human Social Responsibilities from the Perspective of Imam Ali, with Emphasis on Nahj al-Balaghah and the Role of Education in Their Realization. Journal of Islam and Social Studies, 8 (1), 8-35. (in Persian)
Riaz Mir, U., Hassan, S. M. & Hassan, S. S. (2015). Islamic Perspective of Corporate Social Responsibility. Islamic Perspective of Corporate, 46 (31), 77-90.
Ronaghi, M.H. (2019). Studying Effect of Islamic Professional Ethics and Social Responsibility on Social Capital. Islamic Management Quarterly, 27 (3), 163-184. (in Persian)
Shajeri, J. (2008). Responding and social and individual responsibility of concepts and viewpoints. Paper presented at the 9th National Congress on Medical Education: Yazd.
Sharif al-Radhi, M. H. (2008). Nahjolbalagha. translated by mohammad dashti. Qom: Al-Hadi Publishing. (in Persian)
Talebnia, GH. & Rajabi Dorri, H. & Khani Zolan, A. R. (2018). A Study of Factors Affecting Social Accountability by Companies from Islamic Perspective. Islamic Management Quarterly, 26 (2), 183-211. (in Persian)
Tamimi, A. W. (1990). Exalted aphorisms and Pearls of Speech. Tehran: Dar al-Hadith Cultural Institute. (in Persian)
Yaqub ibn Ishaq, M. (2014). Alkafi. Translated by Hossein oStadvali. Tehran: Dar al-Thaqalin Publishing. (in Persian)
Yaqubi, L. (2012). Evaluation of social responsibility in the teachings of Islam and its Educational Implications for Teachers. Guided by Irandokht Fayyaz. Master Thesis Tehran: Allameh Tabatabai University. (in Persian)
Yusof, M. Y., & Bahari, Z. (2011). Islamic corporate social responsibility in Islamic banking; towards poverty alleviation. Paper presented at the 8th International Conference on Islamic Economics and Finance, Doha.