• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مطالعات منابع انسانی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1397)
شماره شماره 29
شماره شماره 28
شماره شماره 27
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
محمد داودی, امیرحسین. (1397). رابطه بین هوش معنوی با روحیه‌ی علمی دانشجویان پرستاری شهرستان ساوه.. مطالعات منابع انسانی, 8(27), 57-76.
امیرحسین محمد داودی. "رابطه بین هوش معنوی با روحیه‌ی علمی دانشجویان پرستاری شهرستان ساوه.". مطالعات منابع انسانی, 8, 27, 1397, 57-76.
محمد داودی, امیرحسین. (1397). 'رابطه بین هوش معنوی با روحیه‌ی علمی دانشجویان پرستاری شهرستان ساوه.', مطالعات منابع انسانی, 8(27), pp. 57-76.
محمد داودی, امیرحسین. رابطه بین هوش معنوی با روحیه‌ی علمی دانشجویان پرستاری شهرستان ساوه.. مطالعات منابع انسانی, 1397; 8(27): 57-76.

رابطه بین هوش معنوی با روحیه‌ی علمی دانشجویان پرستاری شهرستان ساوه.

مقاله 4، دوره 8، شماره 27، بهار 1397، صفحه 57-76  XML اصل مقاله (277.14 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسنده
امیرحسین محمد داودی email
گروه مدیریت آموزشی ، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، ساوه، ایران.
تاریخ دریافت: 15 دی 1396،  تاریخ بازنگری: 08 اسفند 1396،  تاریخ پذیرش: 24 اردیبهشت 1397 
چکیده
این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین هوش معنوی با روحیه‌ی علمی دانشجویان پرستاری شهرستان ساوه صورت گرفت. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ اجرا توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل دانشجویان رشته پرستاری در شهرستان ساوه بود که تعداد آنان در حدود 900نفر تخمین زده شد که از میان آنان با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه‌گیری تصادفی ساده تعداد 269نفر به‌عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. در این پژوهش به منظور گردآوری داده‌ها از دو پرسشنامه استاندارد هوش معنوی کینگ و دسیکو (2009) و روحیه علمی ساعتچی و همکاران(1389) بهره گرفته‌شد. روایی محتوا پرسشنامه مورد تائید متخصصین قرار گرفت؛ هم‌چنین به منظور سنجش پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار این ضریب برای هر یک از پرسشنامه‌ها به ترتیب 95/0 و 96/0 به دست آمد. تجزیه‌ و‌ تحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده از اجرای پرسشنامه از طریق نرم‌افزار SPSS21 در بخش استنباطی(آزمون‌کولموگروف-اسمیرنوف، همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه) انجام پذیرفت. یافته‌های پژوهش نشان داد که بین هوش معنوی و ابعاد آن (تفکر وجودی انتقادی، تولید معنای شخصی، آگاهی متعالی و بسط حالت هشیاری) با روحیه‌ی علمی دانشجویان پرستاری شهرستان ساوه رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
کلیدواژه‌ها
هوش‌معنوی؛ آگاهی متعالی؛ روحیه‌ی‌علمی؛ قابلیت‌های‌علمی؛ تفکر وجودی انتقادی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 21
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 41
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.