ایمانی، عبدالمجید و قدرتی، سمانه (1395). مدل مفهومی شایستگی مدیران منابع انسانی در چارچوب
نظام ارزشی اسلام، پژوهشهای مدیریت عمومی، دوره 9، شماره33، صص191-221.
پورعابدی، محمدرضا؛ ضرابی، وحید؛ سجادی نائینی، حنان؛ رضی، زهرا. (1395). طراحی مدل شایستگی چندبعدی مدیران و کارکنان. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دوره 8، شماره 2، صص27-52.
فتحی، الهام؛ اسمعیلی، معصومه؛ فرحبخش، کیومرث؛ دانشپور، منیژه. (1395). ارائه مدل ازدواج
رضایتمند درفرهنگ ایرانی: مطالعه نظریه داده بنیاد. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی،
دوره دهم، شماره دوم، صص10-26.
فرهادی نژاد، محسن؛
لگزیان، محمد؛
منصوریان، یزدان؛
کفاشپور، آذر. (1393)
. مدیریت دولتی
اثر بخش در سازمانهای ایرانی؛ نظریهپردازی داده بنیاد.
فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی،
دوره 3، شماره 1، صص 55-70.
مهری، علی. (1394). ارتباط عوامل شایستگی مدیران بر بهرهوری کارگران (مطالعه موردی: کارخانه
سیمان آرتا اردبیل. ماهنامه کار و جامعه، شماره 189، 91-98.
مؤذن جمشیدی، میرهادی و حقپرست کنارسری، نرجس (1394). سنجش میزان تأثیر سرمایه جتماعی بر خلاقیت کارکنان (موردمطالعه: شرکتهای تولیدی لوازم خانگی الکتریکی و الکترونیکی در ایران)، فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره دوم، شماره1، صص 49-74.
مؤذن جمشیدی، میرهادی و حقپرست کنارسری، نرجس. (1395). بررسی تأثیرکژتابی مای سازمانی
ادراک شده بر سرمایة اجتماعی با تأکید بر نقش میانجی قلدری سازمانی (موردمطالعه:کارکنان شرکتهای تولیدی صنایع غذایی در شهرکهای صنعتی استان گیلان). فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 3، شماره2، صص 297-320.
همایونفر، سید مسعود. (1388). بررسی جایگاه مدل تعالی منابع انسانی در مسیر رشد و تعالی
سازمانهای کشور. نشریه منابع انسانی، شماره 3، صص 18- 14.
AbbasPour, A. A., Rahimian, H., Delavar, A., Ghiasi, S., & Hashemian, F. (2016). Codification, Preparation and Verification of Core Competency Paradigm for Headquarter Management of National Iranian Gas Company, The Social Sciences, 11(27), 6440-6445.
Domun, R., and Talwar, B. (2016).Evolving a Business Excellence Model Based on Sustainable Human Capital Resources for Mauritius: A Qualitative Approach.International Journal of Management Sciences and Business Research, 5(10), 100-114.
Escrig, A. B., de Menezes, L. M., & de Menezes, L. M. (2016). What is
the effect of size on the use of the EFQM excellence model?, International
Journal of Operations & Production Management, 36(12), 1800-1820.
Granville, L., Atkinson, H. H., Bailey, D., & Tan, Z. S. (2016). Beyond Competency: Medication Management in Care Transitions for Medical Students, Residents, and Other Health Care Practitioners,USA: florida State University Libraries.
Jamshidi, M. H. M., Rasli, A. & Rorlinda Yusof.(2012). Essential Competencies for the Supervisors of Oil and Gas Industrial Companies, Procedia - Social and behavioral Sciences, 40, 368-374.
Jamshidi, M. H. M., Rasli, A., & Yusof, R. B. (2012).A Research Design to Predict HR Managers and Professionals’ Competencies of Universities. Journal of Basic and Applied Scientific Research, 2(6), 5694-5702.
Jamshidi, M. H. M., Yusof, R. B. & Gheysari, H. (2013). Important Human
Resource Competencies for HR managers in Iranian Top Ranked Universities. 2013 AFAPConference on Business and Management. 2-3 January 2013, Malaysia,Universiti Teknologi Malaysia: UTM Training center.
McClelland, D. (1996). Personality. New York: Holt Dryden publication.Prahalad, C.K. and Hamel, G. (1990).The core competence of the corporation , Harvard Business Review, 68(3), 79-91.
Panichpongsapak, R., Tesaputa, K., & Sri-ampai, A. (2016).Development a Program to Enhance Curriculum and Learning Management Competency of Privat primary School Teachers. International Education Studies, 9(11), 172.
Prawitz, A. D., and Cohart, J. (2016). Financial Management Competency, Financial Resources, Locus of Control, and Financial Wellness. Journal of Financial Counseling and Planning, 27(2), 142-157.
Rasli, A. (2006), Data analysis and interpretation: a handbook for postgraduate social scientists, UTM university Malaysia.
Skorková, Z. (2016). Competency models in public sector. Procedia-Social and
Behavioral Sciences, 230, 226-234.
Sparrow, P.R., and Hiltrop, J.M. (1997), Redefining the field of European humanresource management: a battle between national mindsets and forces of business transition, Human Resource Management, 36(2), pp.201-19.
Ulrich, D., Brockbank,W., Johnson, D., Sandholtz, K. & Younger, J. (2008). HR Competencies: Mastery at the Intersection of People and Business. Alexandria,VA: Society for Human Resource Management.
Whetten D. A. and Cameron K. S. (2011).Developing Management Skills, USA: Pearson Higher Education.