اسماعیلی، محمودرضا، محمدیاری، زهره و موسوی، کیوان (1395). نقش هوش سازمانی بر فراموشی سازمانی هدفمند. مطالعات منابع انسانی، 6(22)، 45-70.
امیرخانی، طیبه، دهقان، فریبا و عبدالمالکی، مریم (1394). سبک رهبری و فراموشی سازمانی: مطالعه تأثیر رهبری خدمتگزار بر فراموشی سازمانی هدفمند و ناآگاهانه. چشمانداز مدیریت دولتی، 6(2)، 129- 155.
امینی، سالار و رحیمی، غلامرضا (1397). رابطه فراموشی سازمانی هدفمند و عملکرد مالی با تأکید بر نقش میانجی چابکی سازمانی (مطالعه موردی: اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی). فصلنامه علوم مدیریت ایران، 13(51)، 81-100.
براتی، مهدی، مستحفظیان، مینا، جعفری، سعید و رهبری، سمیه (1398). طراحی مدل رابطه بین فراموشی سازمانی هدفمند و چابکی سازمانی با اثربخشی سازمانی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان. مطالعات مدیریت ورزشی، 11(57)، 217-238.
بردبار، غلامرضا، فلاحی، محمد (1397). بررسی رابطۀ سبکهای رهبری مدیران و تعهد سازمانی کارکنان با فراموشی سازمانی هدفمند. مطالعات منابع انسانی، 8(29)، 69-90.
جزایری، آتناسادات و الوانی، مهدی (1397). بررسی اثرات فراموشی سازمانی بر یادگیری و پذیرش نوآوریهای فناوری اطلاعات. مدیریت توسعه و تحول، (32)، 1-10.
رجب بیگی، مجتبی، حسنی، زهرا (1393). رابطه فراموشی سازمانی با عملکرد شهرداری در زمینه توسعه پایدار شهری. اقتصاد و مدیریت شهری، 3(9)، 73-85.
رجبپور، ابراهیم، شاکری، سعید (1395). بررسی رابطه بین سبک رهبری کریمانه و یادگیری سازمانی با تأکید بر فراموشی سازمانی هدفمند. اسلام و مدیریت، 5، 51-74.
رستگار، علی (1395). بررسی تأثیر مدیریت استعداد برانعطافپذیری منابع انسانی با نقش میانجی فراموشی سازمانی هدفمند در اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران. پایاننامه دوره کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود.
رضوانی، صدیقه (1393). بررسی رابطه مدیریت دانش با اجرای فراموشی سازمانی هدفمند. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی.
رهنورد، فرج الله، باقری، فاطمه (1397). تأثیر تسهیم دانش، تمایل به یادگیری و فناوری اطلاعات بر فراموشی سازمانی هدفمند در پرتو عدالت سازمانی ادراک شده. چشم انداز مدیریت دولتی، 9(1)، 129- 154.
سلمانزاده، ساره (1393). بررسی رابطه فراموشی سازمانی با هوش سازمانی مدیران آموزشی مقطع متوسطه شهر زاهدان. پایاننامه دوره کارشناسیارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
صالحی، کلثوم (1392). رابطه سیستم اطلاعاتی مدیریت اثربخش با فراموشی سازمانی (مطالعه موردی: سازمان تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی). پایاننامه دوره کارشناسیارشد، دانشگاه پیام نور استان تهران.
طوسی، داود (1395). رابطه سکوت سازمانی و فراموشی سازمانی با مقاومت در برابر تغییر معلمان متوسطه شهر اردبیل. پایاننامه دوره کارشناسیارشد، دانشگاه محقق اردبیلی.
طوسی، داود، نیستانی، داریوش و حسینی، غزل (1399). بررسی تأثیر سکوت سازمانی بر مقاومت در برابر تغییر با میانجیگری فراموشی سازمانی هدفمند. مجله علمی رهبری آموزشی کاربردی، 1(3)، 51-64.
عزیزینژاد، بهاره، جناآبادی، حسین و مرادزاده، عبدالباسط (1393). طراحی مدل تأثیر سبک رهبری بر فراموشی سازمانی هدفمند و عملکرد سازمانی با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری. پژوهشهای مدیریت عمومی، 7(25)، 75- 96.
قربانیزاده، وجه الله (1394). راهنمای کاربردی فراتحلیل یا نرم افزار CMA2. تهران: انتشارات جامعهشناسان.
کشتهگر، عاطفه و ناستی زایی، ناصر (1399). تأثیر رهبری اخلاقی بر فراموشی سازمانی هدفمند با نقش میانجی یادگیری سازمانی. مدیریت راهبردی دانش سازمانی، 3(11)، 171-211.
محمدپور، سمانه و کمالیان، امین (1396). تبیین نقش رهبری اصیل در فراموشی سازمانی هدفمند با توجه به نقش میانجی توانمندسازی کارکنان. پژوهشهای مدیریت عمومی، 10(36)، 89- 115.
مشبکیاصفهانی، اصغر، عندلیباردکانی، نادر و عندلیباردکانی، داود (1390). بررسی تأثیر سبکهای رهبری بر فراموشی سازمانی هدفمند: رویکردی نوین در مدیریت دانش. مدیریت سلامت، 14(44)، 41- 54.
مقتدایی، لیلا (1396). بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و فراموشی سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه اصفهان). مدیریت سرمایه اجتماعی، 4(4)، 501- 526.
نجفآبادی، محمدرضا و فدوی، محبوبه (1396). رابطه بین فراموشی سازمانی با نوآوری سازمانی و چابکی سازمانی در بین کارکنان سازمان آموزش و پرورش اصفهان. پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، 3(11)، 75- 100.
وحدتی، حمیرا و ناعمی، علی محمد (1399). رابطه بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و چابکی سازمانی با میانجیگری فراموشی سازمانی هدفمند. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 27(3)، 441-451.
Al-Waeli, A. K., & Alkhafaji, H. J. (2020). Organizational unlearning and its impact on innovative performance:(an analytical study). Journal of Critical Review, 7(13), 2640-2648.
Azmi, F.T. (2008). Mapping the Learn‐Unlearn‐Relearn Model Imperatives for Strategic Management. Indian Journal of Training & Development, 20(3), 240‐259.
Bronkhorst, B., Steijn, B., Vermeeren, B. (2015). Transformational Leadership, Goal Setting, and Work Motivation: The Case of a Dutch Municipality. Review of Public Personnel Administration, 35(2), 124-145.
Casey, A. J., Olivera, F. (2011). Reflections on organizational memory and forgetting. Journal of Management Inquiry, 1, 1- 6.
Chang, W. C., Fan, C. W., Chong, T. L. (2010). The Study on Relationship Principals Knowledge Leadership and School Competitive Advantage of Elementary Schools. Educational Administration and Evaluation, 9, 27-58.
Delshab, V., Pyun, D. Y., Kerwin, S., & Cegarra-Navarro, J. G. (2021). The impact of unlearning context on organizational performance through knowledge management: A case of community sport clubs in Iran. Sport Management Review, 4(1), 156-178.
Ehrhart, M. G. (2004). Leadership and procedural justice climate as antecedents of unit level organizational citizenship behavior. Personal Psychology Journal, 57(1), 61-94.
Fernandez, V., Sune, A. (2009). Organizational forgetting and its causes: An empirical research. Journal of Organizational Change Management, 22(6), 620-634.
García-Morales, V.J., Jiménez-Barrionuevo, M.M., Gutiérrez-Gutiérrez, L. (2012). Transformational leadership influence on organizational performance through organizational learning and innovation. Journal of Business Research, 65(7), 1040-1050.
Holan, P., Akgun, E. A., Byrn, J., Keskin, H. (2007). Organizational intelligence a structuration view. Journal of Organizational Change Management, 20, 272-92.
Holan, P., & Phillips, N. (2003). Organizational forgetting. In M. Edited by Smith, M. E. & Lyles, M. A. Handbook of Organizational Learning and Knowledge Management. Oxford: Blackwell, 393-409.
Jiang, Y., Fu, Q. (2010). Management of organizational forgetting in construction of organizational absorptive capacity. International Conference on E-Product E-Service and E-Entertainment, Date of Conference, 7-9 Nov.
Kavosi, Z., Delavari, S., Kiani, M. M., Bastani, P., Vali, M., & Salehi, M. (2021). Modeling organizational intelligence, learning, forgetting and agility using structural equation model approaches in Shiraz University of Medical Sciences Hospitals. BMC research notes, 14(1), 1-8.
Ku, T. H. (2011). How to improve organizational performance through learning and knowledge? International Journal of Manpower, 32(5), 581‐603.
Lehesvitra, T. (2004). Learning to Forget and Forgetting to Learn. Development and Learning in Organizations, 18(6), 26-29.
Lin, C. Y., Kuo T. H. (2007). The mediate effect of learning and knowledge on organizational performance. Industrial Management & Data Systems, 107 (7), 1066‐1083.
Lyu, C., Yang, J., Zhang, F., Teo, T. S., & Guo, W. (2020). Antecedents and consequence of organizational unlearning: Evidence from China. Industrial Marketing Management, 84, 261-270.
Mazarei, E., Hoshyar, M., Nourbakhsh, P. (2013). The Relationships between Servant Leadership Style and Organizational Commitment. Archives of Applied Science Research, 5 (1), 312-317.
Mu, J., Peng, G., Love, E. (2008). Inter firm networks, Social capital, and knowledge flow. Journal of Knowledge Management, 12(4), 86-100.
Niwenbin, N., Gao, W., Zhang, L. (2006). The model of organizational forgetting and the research of management strategy. Journal of Harbin Institute of Technology, 8(3), 73‐77.
Santos-Vijande, M.L., López-Sánchez, J., Respalacios, J. (2011). How organizational learning affects a firm's flexibility, competitive strategy and performance. Journal of business research, 65(8), 1079-1089.
Surdu, I., & Narula, R. (2021). Organizational learning, unlearning and re-internationalization timing: Differences between emerging-versus developed-market MNEs. Journal of International Management, 27(3), 100784.
Wong, P., Cheung, S., Yiu, R., Hardie, M. (2012). The unlearning dimension of organizational learning in construction projects. International Journal of Project Management, 30(1), 94-104.
Zeng, J., Chen, C. (2010). The Relationship between Intentional Organizational Forgetting and Organizational Innovation: The Mediating Effect of Organizational Learning Capability. School of Business Administration South China, University of Technology Guangzhou, China.