باباشاهی، جبار؛ یزدانی، حمیدرضا؛ طهماسبی، رضا؛ رجبپور، ابراهیم (۱۳۹۶). طراحی مدل شایستگی کارکنان دانشی در پژوهشگاه صنعت نفت، فصلنامه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، 32(8)، 3-24.
پناهی، سیده معصومه؛ پورکریمی، جواد؛ رمضانی، مجید (۱۳۹۷). ارائه مدل شایستگی حرفهای مدیران پژوهشی در سازمانهای پژوهشمحور. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، 8(1)، 23-46.
پورکریمی، جواد؛ کرامتی، محمد رضا؛ محمدی، علیرضا (1396). طراحی و تبیین صلاحیتهای حرفهای کارشناسان منابع انسانی. فصلنامه مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 26(86)، 61-96.
تیمورزاده، امیر؛ زمانی مقدم، افسانه؛ میرسپاسی، ناصر (1400). ارائه مدلی برای ارتقای شایستگی حرفهای اعضای هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران (رویکردی جهت ارتقای بهرهوری). مدیریت بهرهوری، 15(3)، 185-208.
جوادی فرد، فاطمه؛ امیرکبیری، علیرضا؛ دهگان، محمود (1400). طراحی و تبیین مدل شایستگی مدیران شهرداری تهران. فصلنامه علمی مطالعات منابع انسانی، 11(1)، 102-126.
چکانی آذران، سرور؛ آراسته، حمیدرضا؛ محمدخانی، کامران (1400). ارائه مدل ارتقای شایستگی حرفهای مدیران دانشگاه فنی و حرفهای کشور با رویکرد گراندد تئوری. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز، 12(0)، 278-290.
خلیلی، ابراهیم؛ خورسندی طاسکوه، علی؛ تنهایی، علیرضا؛ باقری، مهدی (1399). شایستگیهای رهبری رؤسای دانشگاهها در نظام آموزش عالی ایران. فصلنامه علمی مطالعات منابع انسانی، 10(4)، 146-165.
قارلقی، سجاد؛ پورکریمی، جواد؛ رفیعی، مریم (1398). تبیین ساختاری رابطه صلاحیت حرفهای و کیفیت زندگی کاری کارشناسان پژوهش. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، 1398(ویژهنامه)، 409-417.
قرونه، داوود (1399). شناسایی شایستگیهای حرفهای کارکنان دانشگاه متناسب با مسیر شغلی آنها (مورد مطالعه: دانشگاه مشهد). پژوهش در نظامهای آموزشی، 14(ویژهنامه)، 667-683.
مرادی، علیرضا؛ حسینیان، شهامت؛ واعظی، سیدکمال (1399). الگوی راهبردهای ماهرسازی و توسعه شایستگیهای کارکنان دانشی بر پایه ترجیحات فکری. فصلنامه علمی مطالعات منابع انسانی، 10(4)، 94-117.
معظمی، مجتبی؛ کاظمی، نورالدین؛ کاووسی، اسماعیل؛ بنی اسدی، نازنین (1400). ارایه مدل شایستگیهای حرفهای مدرسان دانشگاه علمی کاربردی کشور. فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمانهای آموزشی، 16(1)، 126-149.
Allen, S., Williams, P., & Allen, D. (2018). Human resource professionals' competencies for pluralistic workplaces. The International Journal of Management Education, 16(2), 309-320.
Ave, D. (2020). Professional competencies and methods for their formation in the university. Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, 10(1), 59-62.
Barsukova, T., Ivashova, V., Gunko, J., Gavrilova, O., & Chaplitskaya, A. (2019). Designing professional competence of leaders of the regional agrarian sector. International Journal of Civil Engineering and Technology, 10(1), 768.
Beltyukova, N. P., Grishaeva, A. V., & Karataeva, N. V. (2015). Foreign-language project-based method as a means of forming professional competence in bachelors of management. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 200, 398-402.
Bencheva, N., Tepavicharova, M., & Wrzochalska, A. (2017). Characterstics and Trends in the Development of Professional Competence of the Human Capital in the Agricultural Sector. Problems of Agricultural Economics, 1(350).
Choi, J. (2020). Development of a Competency for Infection Control Nurses in Korea. American Journal of Infection Control, 48(8), S36.
Horváthová, P., Čopíková, A. & Mokrá, K. (2019). Methodology proposal of the creation of competency models and competency model for the position of a sales manager in an industrial organisation using the AHP method and Saaty’s method of determining weights. Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 32(1), 2594-2613.
Igielski, M. (2017). Competency Management of Knowledge Workers in Modern Enterprises. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie, 3(26), 7-16.
Katalnikova, S. (2018, May). Knowledge worker as a user of intelligent collaborative educational system. In Proceedings of the International Scientific Conference. pp. 315-326.
Khamidova, G. (2020). Development of professional competence of teachers in continuing education. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, 8(4), 70-76.
Kotzab, H., Teller, C., Bourlakis, M. and Wünsche, S. (2018). Key competences of logistics and SCM professionals – the lifelong learning perspective. Supply Chain Management: An International Journal, 23(1), 50-64.
Loufrani-Fedida, S., & Missonier, S. (2015). The project manager cannot be a hero anymore! Understanding critical competencies in project-based organizations from a multilevel approach. International Journal of Project Management, 33(6), 1220-1235.
Lyailya, I., Nurziya, R., Dariya, T., Saule, Z., Assel, K., & Bulbul, M. (2021). Formation of Future Teachers Professional Competence on the Bases of Modern Technologies. Review of International Geographical Education Online, 11(5), 439-449.
Mahdi, O. R., Nassar, I. A., & Almsafir, M. K. (2019). Knowledge management processes and sustainable competitive advantage: An empirical examination in private universities. Journal of Business Research, (94), 320-334.
Millar-Schijf, C. C., Lockett, M., & Mahon, J. F. (2016). Knowledge intensive organisations: on the frontiers of knowledge management: Guest editorial. Journal of knowledge management, 20(5), 845-857.
Mukhamadovna, T. M., Sharipovna, H. A., & Supkhonovna, H. N. (2020). The system of development of professional competence in future primary school teachers. System, 7(13), 2020.
Osagie, E.R., Wesselink, R., Blok, V., Lans , M. & Mulder, M. (2016). Individual competencies for corporate social responsibility: A literature and practice erspective. Journal of Business Ethics, 135(2), 233–252.
Prikshat, V., Biswas, K., Nankervis, A., & Hoque, M. R. (2018). Bangladesh HR professionals’ competencies. In Evidence-based HRM: a Global Forum for Empirical Scholarship Emerald Publishing Limited, 6(2), 203-220.
Rama, S., & Sarada, S. (2017). Role of self-esteem and self-efficacy on competence-A conceptual framework. Journal of Humanities and Social Science, (22), 2, 33-39.
Suhairom, N., Musta’amal, A. H., Mohd Amin, N.F., Kamin, Y., Abdul Wahid, N.H. (2019). Quality culinary workforce competencies for sustainable career development among culinary professionals. International Journal of Hospitality Management, (81), 205-220.
Suresh, E. S. M., & Beena, B. R. (2019). Developing Professional Competence Of Faculty And Students Of Civil Engineering To Meet The Global Standards. Proceedings of The Canadian Engineering Education Association (Ceea).pp: 1-8.
Swanson, E., Kim, S., Lee, S. M., Yang, J. J., & Lee, Y. K. (2020). The effect of leader competencies on knowledge sharing and job performance: Social capital theory. Journal of Hospitality and Tourism Management, (42), 88-96.
Terloxsen, U. (2018). The road to empowerment: Seven questions every leader should consider. Organizational Dynamics, 2(43), 45-76.
Torabi, Z., Ardekani, S. S., & Hataminasab, S. H. (2021). A New Model in Designing the Professional Competence System of the Petrochemical Industry with a Sustainable Development Approach. South African Journal of Chemical Engineering, 37 (2021) 110–117.
Torres, P., & Augusto, M. (2017). The impact of experiential learning on managers’ strategic competencies and decision style. Journal of Innovation & Knowledge, 2(1), 10-14.
Valibeigi, M., Mohammadi, A., Valibeigi, M., & Zameni, A. (2020). A Framework for Knowledge-Based Enterprise Financial Support in Iran. Global Economics Science, 1(2), 50-55.