اجتهادنیا، سعید (1395). تحلیل چندسطحی تأثیر مدیریت تنوع منابع انسانی بر اعتماد سازمانی و اشتراکگذاری دانش با نقش تعدیلکنندگی هنجارهای همکاری (مورد مطالعه: کتابداران کتابخانههای اهواز). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی.
اکبری، محسن، اسماعیلپور، رضا؛ آل طه، سید حسن؛ قویدل، آزاده (1399). ترویج رفتارهای فرانقش و همکاری کارکنان از راه ارتباطات درون سازمانی: مطالعه میانجیگری ابهام نقش و تعهد سازمانی. فصلنامه مطالعات منابع انسانی، 10(2)، 125- 150.
چگینی، ولی (1401). بررسی میزان تأثیرگذاری تنوع شناختی بر خلاقیت تیمی با میانجیگری انگیزه درونی تیم و در نظر گرفتن اثر تعدیلگری رهبری تحولگرا، پایاننامه کارشناسی ارشد، مؤسسه آموزش عالی سهروردی، گروه مدیریت.
حیدری، آتنا (1398). نقش رضایتمندی از نیازهای بنیادی روانشناختی و انگیزش خودگردان در موفقیت تحصیلی: از دیدگاه نظریه خود تعیینگری، نشریه رویش روانشناسی، 8(10)، 63- 70.
حیدری، ریحانه؛ آراسته، مهدی؛ افشاری، حمیدرضا (1396). تأثیر سرمایه روانشناختی بر عجین شدن با شغل (مطالعه موردی). فصلنامه مطالعات منابع انسانی، 67(4)، 127- 152.
درخشان، مژگان؛ قنبری، سیروس؛ زندی، خلیل؛ سیف پناهی، حامد (1396). رابطه رهبری اصیل و شفافیت سازمانی (مورد مطالعه: اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان)، مدیریت فرهنگ سازمانی، 15 (4)، 767- 788.
درویش نژاد، امیرعباس (1399). بررسی رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی مدیران با اشتیاق شغلی و نقش میانجی بیتفاوتی سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان شهرداریهای غرب استان مازندران). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، دانشکده مدیریت و حسابداری.
رجبی، مریم؛ فکور ثقیه، امیرمحمد؛ خوراکیان، علیرضا (1398). تأثیر اعتماد عاطفی و شناختی بر یادگیری فردی: مطالعه نقش میانجی شبکههای اجتماعی و تسهیم دانش، فصلنامه مطالعات منابع انسانی، 9 (4)، 53- 76.
گنجی، فاطمه (1401). بررسی تأثیر رهبری تحولگرا بر نوآوری کارکنان با میانجیگری مدیریت تنوع (مورد مطالعه: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان مرکزی، مرکز پیام نور اراک.
هماینی دمیرچی، امین؛ میرکمالی، سیدمحمد؛ همایون آریا، شاهین (1397). بررسی رابطه رهبری تحولآفرین و درگیری شغلی کارکنان با میانجیگری اشتیاق شغلی (مطالعه موردی: دانشکدههای علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران)، فصلنامه علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(2)، 275- 296.
Carmeli, A., Reiter-Palmon, R. & Ziv, E. (2010), “Inclusive leadership and employee involvement in creative tasks in the workplace: the mediating role of psychological sfety”, Creativity Research Journal, 22(3), 250-260.
Carmeli, A., Reiter-Palmon, R. & Ziv, E. (2010). Inclusive leadership and employee involvement in creative tasks in the workplace: the mediating role of psychological safety. Creativity Research Journal, 22(3), 250-260.
Coun, M.M., Peters, P.C. & Blomme, R. R. (2019). ‘Let's share!’The mediating role of employees' self-determination in the relationship between transformational and shared leadership and perceived knowledge sharing among peers. European Management Journal, 37(4), 481-491.
Forner, V.W., Jones, M., Berry, Y. & Eidenfalk, J. (2021). Motivating workers: how leaders apply self-determination theory in organizations. Organization Management Journal, 18(2), 76-94.
Gallup (2020).
How coronavirus will change the ‘next normal’ workplace. available at:
www.gallup.com/workplace/309620/coronavirus-change-next-ژnormal-workplace.aspx
Goswami, S. & Goswami, B. K. (2018). Exploring the Relationship between Workforce Diversity, Inclusion and Employee Engagement. Drishtikon: A Management Journal, 9(1), 65-89.
Heydari, R., Arasteh, M., Afshari, H. (2017). The effect of psychological capital on job ingagement (case study). Human Resource Studies Quarterly, 7 (4), 127- 152. (in Persian)
Jackson, S.E., Chuang, C.H., Harden, E.E., Jiang, Y. and Joseph, J.M. (2006). Toward developin human resource management systems for knowledge-intensive teamwork. Research in Personnel Human ResourcesManagement, 25(6), 27-70.
Johansen, W., Aggerholm, H.K. & Frandsen, F. (2012). Entering new territory: a study of internal crisismanagement and crisis communication in organizations. Public Relations Review, 38(2), 270-279.
Kim, Y. (2020). Organizational resilience and employee work-role performance after a crisis situation: exploring the effects of organizational resilience on internal crisis communication. Journal of Public Relations Research, 32(1/2).
Lee, Y., Tao, W., Jo-Yun Li, Q. & Sun, R. (2020). Enhancing employees’ knowledge sharing through diversity-oriented leadership and strategic internal communication during the COVID-19 outbreak. Journal of knowledge management, 25(6), 1526-1549.
Luu, T.T., Rowley, C. & Vo, T.T. (2019). Addressing employee diversity to foster their workengagement. Journal of Business Research, 95, 303-315.
Mao, Y., Kang, X., Lai, Y., Yu, J., Deng, X., Zhai, Y., & Bonaiuto, F. (2023). Authentic leadership and employee resilience during the COVID-19: The role of flow, organizational identification, and trust. Current Psychology, 23, 1-16. doi: 10.1007/s12144-022-04148-x
McDermott, R (1999). Why information technology insp ired but cannot deliverknowledge management. California Management Review, 41(4), 103-117.
Men, L.R. & Stacks, D. (2014). The effects of authentic leadership on strategic internal communication and employee-organization relationships. Journal of Public Relations Research, 26(4), 301-324.
Men, L.R. (2014). Internal reputation management: the impact of authentic leadership and transparent communication. Corporate Reputation Review, 17(4), 254-272.
Moldogaziev, T.T. & Silvia, C. (2015). Fostering affective organizational commitment in public sector agencies: the significance of multifaceted leadership roles. Public Administration, 93(3), 557-575.
Nembhard, I.M. & Edmondson, A.C. (2006). Making it safe: the effects of leader inclusiveness and professional status on psychological safety and improvement efforts in health care teams. Journal of Organizational Behavior, 27(7), 941-966.
Parku, K., Obuobisa-Darko, T., & Asiedu, E. A. (2022). Psychological Contract Breach, Stress and Employee Engagement During and After COVID-19: The Role of Inclusive Leadership, Journal of Business, Management and Social Studies, 2(4) 175-194.
Rawlins, B. (2008). Give the emperor a mirror: toward developing a stakeholder measurement of organizational transparency. Journal of Public Relations Research, 21(1), 71-99.
Ryan, R.M. & Deci, E.L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78.
Saks, A.M. (2006). Antecedents and consequences of employee engagement. Journal of Managerial Psychology, 21(7), 600-619.
Tulshyan, R. (2020). How to be an inclusive leader through a crisis. Harvard Business Review, available at: https://hbr.org/2020/04/how-to-be-an-inclusive-leader-through-a-crisis).
Wang, H.J., Lu, C.Q. & Siu, O.L. (2015). Job insecurity and job performanc the moderating role of organizational justice and the mediating role of wor engagement. Journal of Applied Psychology, 100(4), 1249-1258.
Wang, S. & Noe, R.A. (2010). Knowledge sharing: a review and directions for future research. Human Resource Management Review, 20(2), 115- 131.
Yin, J., Ma, Z., Yu, H., Jia, M. & Liao, G. (2019). Transformational leadership and employee knowledge sharing: explore the mediating roles of psychological safety and team efficacy. Journal of Knowledge Management, 24(2), 150-171.
Yue, C.A., Men, L.R. & Ferguson, M.A. (2019). Bridging transformational leadership, transparent communication, and employee openness to change: the mediating role of trust. Public Relations Review, 45(3), 101-779.