امروزه در اثر جهانیشدن، نوآوریهای فناورانه، سازمانهای دانشمحور و شکلگیری فضای رقابتی شدید، تغییرات شتابندهای در محیطهای کسب وکار رخ داده و سازمانها در این محیط نیاز دارند تا یک بازاندیشی نوین در نظام مدیریت دانش داشته باشند. یکی از اقدامات لازم، توجه به پیامدهای تسهیم دانش و عوامل مؤثر بر تسهیم موفقیتآمیز دانش در سازمان میباشد. هدف از نگارش این مقاله، بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان و رفتار شهروندی سازمانی بر تسهیم دانش در پژوهشگاه صنعت نفت میباشد. برای حصول به این هدف، پژوهش حاضر ارتباط چند سویه مقولههای توانمندسازی، رفتار شهروندی سازمانی و تسهیم دانش را در قالب یک مدل علّی بررسی مینماید. روش انجام این تحقیق توصیفی- همبستگی است. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد و تحلیل دادهها با نرمافزار لیزرل انجام گرفت. نتایج نشان داد که توانمندسازی بر هر دو مؤلفه رفتار شهروندی و تسهیم دانش اثر مثبت، مستقیم و معناداری دارد و همچنین رفتار شهروندی سازمانی در رابطه بین توانمندسازی و تسهیم دانش، نقش میانجی دارد.
. (1392). بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر تسهیم دانش؛ با تأملی بر نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی. فصلنامۀ علمی مطالعات منابع انسانی, 3(2), 97-112.
MLA
. "بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر تسهیم دانش؛ با تأملی بر نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی". فصلنامۀ علمی مطالعات منابع انسانی, 3, 2, 1392, 97-112.
HARVARD
. (1392). 'بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر تسهیم دانش؛ با تأملی بر نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی', فصلنامۀ علمی مطالعات منابع انسانی, 3(2), pp. 97-112.
VANCOUVER
. بررسی تأثیر توانمندسازی کارکنان بر تسهیم دانش؛ با تأملی بر نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی. فصلنامۀ علمی مطالعات منابع انسانی, 1392; 3(2): 97-112.